8.14.2010

Gambar Mayat Dalam Google Street View


Seorang pengguna Google Street View yang sedang menggunakan perisian tersebut mendapati terdapat gambar seseorang sedang terbaring terlangkup di tepi jalan dengan salah satu kasutnya tertanggal seolah-olah seperti dilangar oleh kereta. Setelah diselidiki, gambar itu ialah seorang budak perempuan berumur 10 tahun bernama Azura Beebeejaun. Dan budak itu masih hidup!

Rupa-rupanya, Azura ketika itu sedang bermain bersama kawan-kawannya dan tertiba terjatuh. Semasa terbaring itu, Azura berpura-pura mati. Dan dalam masa yang sama ketika itu lalu kereta Google Street View untuk merekod jalan tersebut.

Her innocent game just happened to coincide with the arrival of a Google Street View car to record the images of the road.

Azura said: ‘I didn’t know anything about the Google Street View car (recording me). I fell over while I was playing with my friend and thought it would be funny to play dead.

‘I’m quite chuffed I’m on the internet. It is quite funny and I can’t wait to tell my classmates when I go back to school.’

Her mother, Saira, 43, said she was amused the image had caused such a fuss among her neighbours.

The picture was taken last summer and published online in March as part of the Street View’s effort to photograph every street in country using cars fitted with roof mounted panoramic cameras. - Daily Mail


Lagi gambar-gambar...








Baca seterusnya...

8.12.2010

Umur 4 Tahun Sudah Dilatih Jadi Gimnas

Thursday, August 12, 2010 by Mistaken Identity · 2 comments Baca seterusnya!
Labels:


Di China, kanak-kanak seawal umur 4 tahun sudah dilatih untuk menjadi seorang gimnas. Melihat gambar-gambar ketika berlatih, rasa macam kesian pun ade. Kecik-kecik sudah di ajar menerima latihan yang nampak menyakitkan.








Baca seterusnya...

Luntik, Kucing Bertelinga Empat



Sekali pandang nampak seperti kucing-kucing yang biasa kita lihat. Tapi jika diamati betul-betul, kucing yang diberi nama Luntik ini mempunyai 2 pasang telinga!

Luntik baru berusia 3 bulan, tinggal di sebuah garaj di Vladivostok, Russia mempunyai sepasang telinga kecik di depan telinga yang sebenar.






sumber : daily mail

Baca seterusnya...

Pokok Kacang Pis Tumbuh Dalam Paru-Paru

Jika sejak beberapa bulan ini anda mengalami sesak nafas dan sering batuk, mungkin terdapat pokok kacang pis sedang tumbuh dalam paru-paru anda!

Kedengaran seperti ia sesuatu yang lawak, tapi itulah yang berlaku ke atas seorang bekas guru, Ron Sveden. Doktor yang merawatnya mengesahkan terdapat anak pokok kacang pis sedang tumbuh dalam paru-parunya melalui ujian x-tray.

Menurut doktor tersebut, mungkin biji kacang pis itu telah masuk ke dalam sistem penafasan Ron Sveden ketika memakannya.

BREWSTER, Amerika Syarikat (AS) - Seorang bekas guru yang sesak nafas selama beberapa bulan, Ron Sveden terkejut apabila beberapa doktor memberitahu terdapat anak pokok kacang pis yang sedang membesar dalam paru-parunya, lapor sebuah akhbar semalam.

Sveden menghidap penyakit paru-paru kronik, emphysema semasa keadaan kesihatannya menjadi semakin buruk.

"Saya sering batuk," kata pesara berusia 75 tahun itu

Isterinya, Nancy menghubungi ambulans pada 31 Mei lalu apabila keadaan suaminya bertambah teruk.

Ujian sinar-X kemudian mendapati paru-paru kiri warga emas itu tidak berfungsi tetapi doktor-doktor bingung kerana tiada tanda-tanda yang menunjukkan dia menghidap kanser paru-paru.

Namun, doktor kemudian mendapati terdapat anak pokok kacang pis tumbuh dalam paru-paru Sveden berdasarkan sampel organ berkenaan yang diambil mereka.

Doktor-doktor percaya pokok kacang pea itu tumbuh dalam paru-parunya kerana ia termasuk ke dalam sistem pernafasan Sveden semasa dia menelan kacang itu.

Dia kemudian menjalani pembedahan bagi membuang anak pokok pis itu.

Namun, hidangan pertama selepas dia menjalani pembedahan itu ialah kacang pis.

"Saya ketawa bersendirian dan memakannya (kacang pis)," kata Sveden. - Agensi - Kosmo



Lagi gambar..









Baca seterusnya...

8.11.2010

Tengok Gambar Ni Teringat Zaman Kanak-Kanak Dulu

Wednesday, August 11, 2010 by Mr PenyuBiru · 3 comments Baca seterusnya!
Labels:




















sumber : forward emel

Baca seterusnya...

8.10.2010

Pertandingan Tarik Telinga Pun Ada

Tuesday, August 10, 2010 by Mr PenyuBiru · 1 comments Baca seterusnya!
Labels: ,

Gambar di atas bukannya satu pergaduhan tapi merupakan satu pertandingan. Pertandingan tarik telinga. Konsepnya sama macam main tarik tali la jugak. Siapa yang kuat dialah yang menang. Haih..pertandingan tarik telinga pun ada ke.. ade peserta tu siap tuam dengan ais lagi telinga dia. isk..isk...





Baca seterusnya...

Kadar Zakat Fitrah 2010/1431H

Tuesday, August 10, 2010 by Mistaken Identity · 0 comments Baca seterusnya!
Labels: ,
Jadual di bawah adalah jadual kadar zakat fitrah bagi tahun 2010/1431H untuk semua negeri-negeri di Malaysia. Kadar zakat fitrah bagi setiap negeri dikeluarkan oleh pusat zakat negeri masing-masing.


PENGERTIAN ZAKAT FITRAH

Zakat Fitrah ialah zakat diri yang difardhukan ke atas setiap individu lelaki dan perempuan muslim yang berkemampuan dengan syarat-syarat yang ditetapkan.


SYARAT WAJIB ZAKAT

Orang Islam yang wajib mengeluarkan zakat fitrah untuk diri dan keluarga atau tanggungannya ialah:

Individu yang mempunyai lebihan makanan atau hartanya dari keperluan tanggungannya pada malam dan pagi hari raya.

Anak yang lahir sebelum matahari jatuh pada akhir bulan Ramadhan dan hidup selepas terbenam matahari.

Memeluk Islam sebelum terbenam matahari pada akhir bulan Ramadhan dan berkekalan Islamnya.

Seseorang yang meninggal selepas terbenam matahari akhir Ramadhan.


KAEDAH PEMBAYARAN ZAKAT FITRAH


Kaedah pembayaran zakat fitrah yang ditentukan ialah makanan asasi daripada jenis yang mengenyangkan. Perkara ini dijelaskan melalui hadis Rasulullah s.a.w yang diriwayatkan oleh Abu Said al-Khudry bermaksud:

"...Adalah kami para sahabat ketika bersama Rasulullah s.a.w sering mengeluarkan zakat fitrah daripada setiap orang yang kecil dan besar, merdeka atau hamba satu gantang makanan atau satu gantang keju atau satu gantang Syair atau satu gantang tamar atau satu gantang zabib. Demikianlah kami terus berbuat demikian sehingga datang kepada kami oleh Muawiyah Abi Sufian bagi mengerjakan amal ibadat haji atau umrah, kemudian beliau menyampaikan ucapannya di atas mimbar, maka dalam ucapannya kepada orang ramai beliau berkata: Saya berpendapat, bahawa satu mud (cupak) gandum Sham menyamai satu Sha' (gantang) tamar. Setelah itu, masyarakat pun berbuat demikian sedangkan Abu Sufian berkata: aku tetap mengeluarkannya sebagaimana mulanya" - Riwayat Muslim


KADAR FITRAH

Kadar fitrah ialah satu gantang Baghdad bersamaan 2.70 kg beras atau senilai dengannya. Kadar ini berdasarkan ketentuan oleh Pihak Berkuasa Agama Negeri-Negeri.

WAKTU MENGELUARKAN FITRAH

Waktu mengeluarkan zakat fitrah terbahagi kepada 5:

WAKTU WAJIB
Apabila terbenam matahari akhir 30 Ramadhan sehingga terbit matahari esoknya.

WAKTU YANG PALING AFDHAL
Sebelum sembahyang Hari Raya

WAKTU SUNAT
Sepanjang bulan Ramadhan

WAKTU MAKRUH
Selepas sembahyang Hari Raya sehingga terbenam matahari pada satu Syawal

WAKTU HARAM
Selepas terbenam matahari satu Syawal


Selamat menjalani ibadah zakat.


Baca seterusnya...

8.09.2010

102 Orang Pecah Rekod Bogel Naik Rollercoaster

Monday, August 09, 2010 by Mistaken Identity · 5 comments Baca seterusnya!
Labels:

Seramai 102 orang (lelaki dan perempuan) sukarela untuk memecahkan rekod menaiki rollercoaster dalam keadaan tanpa seurat benang atau berbogel. Bertempat di Green Scream rollercoaster ,Southend-on-Sea, Essex. Difahamkan acara itu adalah tujuan amal.

Organiser Tracy Jones said: 'We wanted to raise as much money as possible for this brilliant charity and give everybody who was brave enough, the chance to be part of the world record. Consequently, we had to run the Naked Rollercoaster three times.' - Daily Mail

Haih..macam-macam la diorang ni.







Baca seterusnya...

Abah,Burung apa tu?

Monday, August 09, 2010 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:

Cuba lihat gambar burung di atas. Nampak macam burung Nuri versi bulu serabai pun ade. hhmm.. ini kalu anak aku tanya cam dalam iklan Petronas tu, "Abah,burung ape?" sure aku takleh nak jawab.hihi...





Baca seterusnya...

Seorang Peserta Mati Dalam World Sauna Championships

Sauna World Championships atau Kejuaraan Dunia Sauna yang berlangsung hujung minggu lalu berakhir dengan tragedi apabila salah seorang finalis kejuaraan tersebut,Vladimir Ladyzhenskiy rebah dan seterusnya disahkan meninggal dunia.

Dalam kejuaraan tersebut, hanya tinggal dua finalis yang berentap iaitu Vladimir Ladyzhenskiy, 60 (kiri) dan Timo Kaukonen,40 (kanan).

Vladimir jatuh pengsan dengan beberapa bahagian badannya mengalami kesan terbakar. Mana tidaknya, peserta perlu berada dalam bilik sauna dengan kepanasan 230-degree (110 Celsius) dan siapa yang terakhir keluar dari bilik sauna tersebut dikira pemenang.

Sauna World Championships adalah acara tahunan di Finland dan selepas kejadian ini, penganjur mengatakan ia mungkin tidak akan diteruskan lagi.






Baca seterusnya...

Jadual Waktu Berbuka Puasa dan Imsak 2010/1431H Negeri-Negeri Seluruh Malaysia

Selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak kepada semua umat islam di seluruh dunia yang akan menyambutnya pada hari rabu ini InsyaAllah. Tarikh melihat anak bulan Ramadhan pada 10 Ogos 2010 bersamaan 29 Syaaban 1431 Hijrah.

Apabila menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan, jadual yang paling penting adalah jadual waktu berbuka puasa dan imsak 2010/1431H. Anda boleh muat turun jadual waktu berbuka puasa dan imsak 2010/1431H mengikut negeri masing-masing. Selamat Berpuasa!


Waktu Imsak Dan Berbuka Puasa Negeri-Negeri Seluruh Malaysia
Tahun 1431H/2010M

Bil
NEGERI
ZON
1
MELAKA
MELAKA
2

JOHOR

ZON 1- PULAU AUR DAN PULAU PEMANGGIL
ZON 2- DAERAH JOHOR BAHRU,KOTA TINGGI,MERSING DAN PULAU BERDEKATAN
ZON 3-DAERAH PONTIAN DAN KLUANG
ZON 4-BATU PAHAT,MUAR,SEGAMAT DAN GEMAS JOHOR
7
PERAK
ZON 1- TAPAH, SLIM RIVER DAN TANJUNG MALIM
ZON 2- IPOH, BATU GAJAH, KAMPAR, SG. SIPUT DAN KUALA KANGSAR
ZON 3- PENGKALAN HULU, GRIK DAN LENGGONG
ZON 4- TEMENGOR DAN BELUM
ZON 5- TELUK INTAN, BAGAN DATOH, KG. GAJAH, SRI ISKANDAR, BERUAS, PARIT, LUMUT, SITIAWAN DAN PULAU PANGKOR
ZON 6- SELAMA, TAIPING, BAGAN SERAI DAN PARIT BUNTAR
ZON 7- BUKIT LARUT
4
SARAWAK
ZON 1-LIMBANG, SUNDAR, TRUSAN DAN LAWAS
ZON 2-NIAH, BEKENU, MIRI, SIBUTI, DAN MARUDI
ZON 3-TATAU, SUAI, BELAGA, PANDAN, SEBAUH DAN BINTULU
ZON 4-IGAN, OYA, BALINGIAN, MUKAH, DALAT, SIBU,KANOWIT, KAPIT DAN SONG
ZON 5-, MATU, DARO, SARIKEI, JULAU, BINTANGOR DAN REJANG
ZON 6-KABONG, LINGGA, SRI AMAN, ENGKELILI, LUBOK ANTU, BETONG, SPAOH, PUSA, SARATOK, ROBAN DAN DEBAK
ZON 7-SAMARAHAN, SIMUNJAN, SERIAN, SEBUYAU DAN MELUDAM
ZON 8-KUCHING, LUNDU, BAU DAN SEMATAN
5
SABAH
ZON 1-BAHAGIAN SANDAKAN (TIMUR),TOMANGGONG, SUKAU, BANDAR SANDAKAN,SAMAWANG, KOTA KINABATANGAN DAN BUKIT GARAM.
ZON 2-BAHAGIAN SANDAKAN (BARAT) TERUSAN, BELURAN, KUAMUT, JAMBONGAN, PAITAN, TELUPID, TONGOD DAN PINANGAH
ZON 3-BAHAGIAN TAWAU (TIMUR) TAMBISAN, SAHABAT, TUNGKU, SEMPORNA, SILABUKAN,LAHAD DATU DAN KUNA
ZON 4-BAHAGIAN TAWAU (BARAT) BALUNG, BANDAR TAWAU, PULAU SEBATIK, MEROTAI DAN KALABAKAN
ZON 5-(BAHAGIAN KUDAT) PULAU BANGI, PITAS, KOTA MARUDU, MATUNGGONG DAN KUDAT
ZON 6-GUNUNG KINABALU ( KETINGGIAN 4,101 M)
ZON 7-(BAHAGIAN PANTAI BARAT) RANAU, KOTA BELUD, TUARAN, PENAMPANG, KOTA KINABALU, PUTATAN DAN PAPAR
ZON 8- BAHAGIAN PEDALAMAN (ATAS) PENSIANGAN, NABAWAN, SOOK, SEPULUT, TAMBUNAN, DAN KENINGAU
ZON 9-BAHAGIAN PEDALAMAN (BAWAH) TENOM, LONG PA SIA, MEMBAKUT, BEAUFORT, KUALA PENYU, WESTON, MENUMBOK DAN SIPITANG
6
TERENGGANU
ZON 1- KUALA TERENGGANU DAN MARANG
ZON 2- BESUT DAN SETIU
ZON 3- HULU TERENGGANU
ZON 4- KEMAMAN DAN DUNGUN
7
KELANTAN
ZON 1-JAJAHAN KOTA BHARU, BACHOK, PASIR PUTEH,TUMPAT, PASIR MAS, TANAH MERAH, MACHANG, KUALA KRAI DAN DAERAH CIKU (JAJAHAN GUA MUSANG)
ZON 2-JAJAHAN JELI DAN GUA MUSANG TERMASUK DAERAH GALAS DAN BERTAM
8
SELANGOR
ZON 1-DAERAH GOMBAK, PETALING/SHAH ALAM, HULU SELANGOR, HULU LANGAT DAN SEPANG
ZON 2-DAERAH KLANG, KUALA LANGAT,KUALA SELANGOR DAN SABAK BERNAM
9
PAHANG
ZON 1-PULAU TIOMAN
ZON 2-KUANTAN, PEKAN, ROMPIN DAN MUADZAM SHAH
ZON 3-TEMERLOH, CHENOR, MARAN, JERANTUT DAN BERA
ZON 4-RAUB, BENTONG DAN LIPIS
ZON 5-GENTING SEMPAH, JANDA BAIK DAN BUKIT TINGGI
ZON 6-CAMERON HIGHLAND, BUKIT FRASER, GENTING HIGHLAND
10
WILAYAH PERSEKUTUAN
KUALA LUMPUR
PUTRAJAYA
11
WILAYAH PERSEKUTUAN
LABUAN
12
PERLIS
PERLIS
13
NEGERI SEMBILAN
ZON 1-JEMPOL DAN TAMPIN
ZON 2- SEREMBAN,REMBAU, PORT DICKSON, KUALA PILAH DAN JELEBU
14
KEDAH
ZON 1- DAERAH KOTA SETAR, KUBANG PASU DAN POKOK SENA
ZON 2- DAERAH PENDANG, KUALA MUDA DAN YAN
ZON 3- DAERAH PADANG TERAP, SIK DAN BALING
ZON 4- DAERAH KULIM DAN BANDAR BAHARU
ZON 5- DAERAH LANGKAWI
ZON 6- PUNCAK GUNUNG JERAI
15
PULAU PINANG
PULAU PINANG
Jjadual waktu berbuka puasa dan imsak 2010/1431H diambil dari Bahagian Pengurusan Fatwa, Jakim.










Baca seterusnya...

8.08.2010

Siapa Cakap Bahasa Inggeris Senang?

Sunday, August 08, 2010 by Mr PenyuBiru · 0 comments Baca seterusnya!
Labels:
Siapa Cakap Bahasa Inggeris Senang? Cuba bagi jawapan untuk soalan dalam gambar di bawah. sengihnampakgigi


Baca seterusnya...

Jangan lupa "Follow"

Jangan Lupa "Like"

Popular Minggu Ini

Entri Santai Terkini

Arkib

Menarik Tertarik